548 óra New York

  • FŐOLDAL
  • UTAZÁS ELŐTT
    • ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
    • PAPÍROK A BELÉPÉSHEZ
    • ÍGY KERESS SZÁLLÁST
    • TANÁCSOK A REPÜLŐJEGYHEZ
    • AMERIKAI HATÁRÁTLÉPÉS
  • LÁTNIVALÓK
  • FEDEZD FEL
    • EGYÉL JÓKAT
  • TIPPEK
    • ÍGY TÖMEGKÖZLEKEDJ
    • VÁROSNÉZÉS
  • GYIK
Leszállópálya Manhattanban?

Leszállópálya Manhattanban?

Írta: Mdavid89

Amikor a Wright-testvérek 1903-ban megtették első repülőútjukat, sokakban felvetődött, hogy mikor jön el az ideje annak, amikor a munkába is ezzel az új, egy ősi vágyat kielégítő eszközzel, a repülővel mehetünk.

A légi közlekedés fejlettségének hála, ma a világ bármely nagyvárosába eljuthatunk 24 órán belül. Valamivel több mint száz év telt el a híres első út óta, és mára a kereskedelem, valamint az utazás döntő része is a repülőgépek segítségével történik. Annak azonban még nem jött el az ideje, hogy a mindennapi ügyeinkhez, mint a bevásárlás vagy a munkába járás is repülőt használjunk. Na, de menjünk vissza 1919-ig, amikor még egészen optimistán álltak ehhez a kérdéshez.

Ilyen lett volna egy leszállópálya Manhattan szívében

Az Popular Science 1919 júniusi számában megjelent egy érdekes írás, amely ezt boncolgatta. Az akkori szemlélet még elképzelhetőnek tartotta azt, hogy hamarosan olyan szinten elterjed a repülőhasználat, hogy a munkahelyünk és az otthonunk között is így közlekedhetünk majd. A kérdés azonban bonyolultabb volt annál, minthogy ehhez néhány egyszerű reptérre van szükség, Manhattan szigete ugyanis akkor már az utolsó négyzetméterig be volt építve, így amikor felmerült, hogy mégis hol szállnának le az ide - munkába, vagy éppen haza - érkezők repülői, egészen szélsőséges ötletek születtek.

A magazin grafikákon mutatta be, hogyan működhetne ez a valóságban. Magasan az utca szintje fölé képzeltek egy - az épületek tetején, illetve óriási lábakon álló - befelé dőlő, ovális- vagy kör alakú leszállópályát. Csak a kisebb repülőkkel számoltak, amelyeket valóban elbírna egy ilyen szerkezet. A rajzokon jól látszik, hogy a pálya belső íve korláttal védett, továbbá gondoltak a parkolásra is. Nagyon látványos elképzelésről volt szó, de kizárt lett volna bármikor is, hogy mindez eljusson a megvalósításig. A le- ás felszállás nagy veszélyekkel járna az utcai forgalomra és a környező épületekre nézve, ilyen szintű kockázatot pedig sosem vállalt volna a város.

Látványos tervek

Persze, tudunk extrém leszállópályákról, ennek az elgondolásnak azonban nem csak a kivitelezés nehézségei, vagy a balesetveszély állta útját. Azóta eltelt több mint kilenc évtized, de a légi közlekedés ez idő alatt nem abba az irányba haladt, amire akkor oly sokan gondolni mertek. Noha épp New Yorkban voltak próbálkozások a repülés mindennapi használatának terjesztésére (ilyen volt az 1949 és 1979 között működő New York Airways), az a kor még nem jött el, amikor saját repülőnkkel ingázunk a munkahelyünk és az otthonunk között.

A Jetson család-életérzés még várat, addig is választhatunk a megszokott alternatívákból.

13 komment repülés magazin manhattan Tovább
Leszállópálya Manhattanban? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
13 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Megnéztük, hogyan élnek a manhattani gazdagok – 8-11. nap Megnéztük, hogyan élnek a manhattani gazdagok – 8-11. nap
  • Bevettük a Central Parkot – 1. nap Bevettük a Central Parkot – 1. nap
  • New York-i magyarok, jövünk! New York-i magyarok, jövünk!
  • Undorító! Soha többet! – magyarok New York legrosszabb hoteleiről Undorító! Soha többet! – magyarok New York legrosszabb hoteleiről
  • New York-ban is tüntetnek szombaton New York-ban is tüntetnek szombaton

A bejegyzés trackback címe:

https://548oranewyorkban.blog.hu/api/trackback/id/tr64171999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.25. 18:25:06

Hihetetlen mennyire lelkesek tudnak lenni az emberek egy uj technologia megjelenesenel.

Aztan jon az ebreszto hideg zuhany.
Válasz erre 

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2012.02.25. 22:02:26

Asszem én is rakok egy ilyen karikát a házunk tetejére. Igaz, repülőm még nincs, de ahogy dübörög a gazdaság bármikor lehet. :)
Válasz erre 

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.02.25. 22:30:15

Gyönyörű ez az elképzelés! btw "mára a kereskedelem, valamint az utazás döntő része is a repülőgépek segítségével történik" azért kissé erős, nagyjából néhány gigakonténerhajón elfér az össz áru amit a repülők hurcibálnak. apropó, van egy klassz film, ha érdekel a téma: www.youtube.com/watch?v=zD5YWJbni6E
Válasz erre 

Pakos · http://iranynewyork.hu 2012.02.26. 01:27:19

@mrbloodbunny:
Köszi a videót, még nem láttam, nagyon érdekes volt.
Válasz erre 

magyar bucó 2012.02.26. 07:02:33

Kör alakú leszállópálya! Profi pilótáknak is feladná a leckét...
Válasz erre 

Martian (törölt) 2012.02.26. 09:03:18

@magyar bucó: ma már lehetne erre automata vezérlést csinálni...
Válasz erre 

magyar bucó 2012.02.26. 09:47:12

@Martian: Ma már talán. Bár, a leszállás előtti minimális sebességgel, élesen bedöntve egyetlen széllökés is végzetes...
Válasz erre 

cso zsi 2012.02.26. 10:17:06

Azóta a rövidtávú le- és felszállást már megoldották az anyahajókon.
Elég magas épület esetén a hagyományos gépek indítása sem lehet gond, persze, a város fölötti repülés minden esetben az.
Válasz erre 

magyar bucó 2012.02.26. 10:36:09

@cso zsi: Meg. Nagyon profi pilóták sokat gyakorolják és így sem ritka, hogy a gép a tengerben végzi. Képzeld el ugyanezt a Manhattanben.
Válasz erre 

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.02.26. 12:05:06

A kereskedelem donto resze hajokkal tortenik. Csak mondom.
Válasz erre 

cso zsi 2012.02.26. 12:05:07

@magyar bucó: A fenti videóban is van függőleges leszállás, amit azóta sugárhajtóművekkel is meg lehet csinálni.
Amikor valami tömegcikké válik, a kezelése is mindenki által érthetővé kell, hogy váljon.
Balesetek a római hadseregben is előfordultak, és azóta változott a világ.
Nem kell ragozni az F1 autók, és az utcai autók műszerfala, és vezetési technikája között a különbséget.
Amikor a repülő eszközök mindenki háza tetején ott parkolnak, akkor nem egy Boeing műszerfalát kell bámulnunk, hanem központi egység adatait kell nyugtáznunk. Ahogy az autóipar épp kiveszi a vezetést a kormánynál ülő kezéből, a repülőkön is "felszállás", és "leszállás" gombok lesznek a parkolássegítő eszközök.
Válasz erre 

magyar bucó 2012.02.26. 13:12:33

@cso zsi: Persze, ma már nem gond olyan automatikát csinálni, ami nehéz körülmények között is biztonságosan leteszi a gépet. A katonák keménytökű legények és szeretik a milliárdos értékű gépeket a tengerbe dobálni, azért nem használják az anyahajókon.
Válasz erre 

sanyix 2014.07.11. 16:45:12

@magyar bucó: de, elég ritka. Nagyon nagyon ritka.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

548 óra New Yorkban

Kimentünk, megnéztük és most beszámolunk róla. Hasznos és érdekes infók New Yorkról egy blogon.

 

548548



Pásztor Ákos és Máth Dávid

548

 

 

 

New York-i szállások

Booking.com

Kereső

Loading

Facebook

548 óra New Yorkban

Címkék

2012 (2) 60-as évek (2) 80-as évek (4) 8 spurce street (2) 9/11 (3) abercrombie & fitch (2) anno (29) apple store (2) art (12) battery park (2) belülről (11) beszámoló (14) british airways (4) broadway (3) brooklyn (7) brooklyn bridge (2) busz (2) Camp Leaders (7) Casey Neistat (2) central park (8) Central Perk (3) chelsea (4) Christopher Moloney (6) chrysler building (4) concorde (2) coney island (3) East River (2) east river (2) empire state building (6) esta (2) felhőkarcoló (10) fénykép (3) film (10) filmography (4) flatiron building (3) fotó (26) fotók (2) futás (2) ge building (2) graffiti (2) grand central terminal (3) Greenwich Village (3) gyémántkereskedők utcája (2) hajdan hétfő (2) Harlem (4) havazás (3) helikopter (2) high line park (3) hír (15) hó (2) hotel (3) hóvihar (2) interjú (2) jfk (2) Jóbarátok (2) karácsony (4) kávézó (2) képpárok (2) KEYBAR (2) king kong (2) kint (7) kinti magyarok (4) Kokó (2) komp (2) lengyelbolt (2) libegő (2) london (3) macys (3) madison square garden (2) magazin (50) magyarok (2) Manhattan (3) manhattan (25) maraton (3) metró (20) metrocardart (4) metrókártya (5) mta (4) MTA (3) must see (4) művészet (2) Nadrágmentes Metrózás Nap (2) newyork2018 (12) new york-i magyarok (8) new york szállás (2) new york times (3) park (2) parkok (2) patkány (3) penthouse (5) plaza hotel (2) póló (3) prospect park (2) rajz (2) rekord (2) repülés (2) sandy (3) san francisco (2) Staten Island (2) strand (2) street art (3) szilveszter (2) tábor (3) taxi (7) taxisofőr (2) tél (2) tervek (5) time-lapse (4) Times Square (2) times square (4) trinity church (2) tüntetés (2) útravaló (14) városnézés (5) vásárlás (4) videó (30) vlog (2) wall street (3) washington square park (3) williamsburg bridge (2) woolworth building (4) World Trade Center (3) wtc (14) WTC (3) Címkefelhő

Hirdetés

Archívum

  • 2020 február (1)
  • 2019 november (1)
  • 2019 október (2)
  • 2018 december (1)
  • 2018 november (1)
  • 2018 október (1)
  • 2018 szeptember (7)
  • 2018 augusztus (5)
  • 2018 július (2)
  • 2018 június (1)
  • 2018 április (2)
  • Tovább...

Nézz be ide is

 

  • Dönci blogja
  • NYC blog
  • Tengerentúlról jelentem
  • USA travel
  • NYC 2010
  • Gothamist (angol)
  • Tucsoni Dobostorta
  • CouchSurfing
  • Tudományos Fantasztikum

 

All rights reserved

Minden jog fenntartva © 2011-2017

süti beállítások módosítása
Dashboard