Lassan haladnak az új világkereskedelmi központ munkálatai. Több mint tíz év telt el a katasztrófa óta, és az egyes számú új toronnyal, egyben legmagasabbal, a One World Trade Centerrel is csak a gondok vannak. A Wall Street Journal információi szerint az építési költség a betervezett 700 millió dollárról, 3,8 milliárd dollárra emelkedett. Még a 4-es metró sem produkál ilyen arányú költség növekedést itt, a korrupció hazájában.
Összehasonlításképpen, a világ jelenleg legmagasabb épülete, a dubaji Burdzs Kalifa mindössze 1,5 milliárd dollárból épült, pedig jó' 300 métert ráver a készülő New York-i fenegyerekre. Vajon miről lehet szó? Elszabadult a korrupció, vagy Amerika egyszerűen presztízs kérdésként kezeli az ügyet, és az ikertornyok katasztrófájának helyén mindenképp neki kell megépítenie a világ legdrágább felhőkarcolóját!? A teljes választ valószínűleg úgysem tudjuk meg, viszont pár millió elfolyó dollárt sikerült megcsípni.
A New York Post hétfői cikke szerint, újabb dollár tízmilliókra lesz szükség, ugyanis a tervezett 13 darab földalatti berakódó kapu nem készül el időben. Ez óriási érvágás a befektetőknek, és a jövőbeli bérlőknek. Az épület fontosabb külső munkálatai ugyanis még idén tavasszal befejeződnek, kezdetét vehetné így a belső kialakítása. Az ehhez szükséges anyag berakodásának lehetősége nélkül azonban az egész projekt vakvágányra kerülne. Ezt elkerülendő, öt darab ideiglenes berakodási kapu kiépítését kezdik meg hamarosan a felszínen. Ez teljesen megborítja az egész külső dizájnt. Eredetileg az első néhány emeleten nem lett volna semmi érdemleges, felkészülve egy esetleges terror cselekményre. Emlékezzünk vissza amikor 1993 februárjában a régi Világkereskedelmi Központ északi tornyának alagsori garázsában terroristák felrobbantottak egy kb. 680 kg robbanószerrel megrakott kisbuszt. Egy ehhez hasonló merényletekből származó személyi sérülésnek még a lehetőségét sem adják meg az új toronyban. Az ideiglenes kapuk meglétéig viszont ez a funkció elveszni látszik. Ezek az új rakodó kapuk a torony keleti oldalán fognak helyet kapni, máshova nem is lehetne, mivel ütközés lenne a már ideiglenes helyen lévő PATH állomással. Milyen szép amikor két alkalmi megoldásból származó ütközést kell megoldani.
Az új Világkereskedelmi központ (bal szélen a 1 WTC)
Állítólag már egy éve tudnak a rakodó kapuk problémájáról, így érthetetlen, miért tartott ilyen sokáig megoldást találni.