A hónapok csak úgy repültek. Már csak hetek vannak hátra az indulásig, és a gondtalan, bár izgalommal annál inkább fűtött várakozás. Ne gondoljátok, hogy minden zökkenőmentesen ment. Igyekszem feleleveníteni a repülőjegy választással kapcsolatos mizériát, annak minden kellemes és kellemetlen élményével együtt.
Ahogy azt a blognyitó bejegyzésünkben is említettük, én már tavaly voltam New Yorkban két hétre. Akkor a Deltával utaztam, köszönhetően a Budapest - New York között üzemeltetett közvetlen járatuknak. Ezt a kényelmi szempontot figyelembe véve, nem is igazán ástam bele magam más légitársaságok ajánlataiba. Korábban nem volt tapasztalatom a Deltával, de utólagosan már mondhatom – ha csak nem muszáj – többé nem megyek velük. A gép ütött kopott volt, és a manapság – főleg egy interkontinentális repülőúton – elvárható kényelmi normáknak sem felelt meg. Egy rádiót lehetett hallgatni, az ehhez szétosztott fejhallgató viszont nagyon gagyi volt, a székek háttámlájában általában elhelyezett kijelző pedig teljes egészében kimaradt a tervekből.
Egy szó, mint száz idén egy másik légitársaság ajánlatai között kezdtünk el böngészni. Így esett a választásunk a British Airways-re. Igaz, át kell majd szállnunk Londonban, de ők olcsóbbak mint a közvetlen járatok. Weboldalukon lehetőség van az online jegyfoglalásra, így már csak egy megfelelő összeggel feltöltött bankkártyára volt szükségünk. Itt ért utol minket az első fennakadás, ugyanis az oldal nem fogadta el a kártyánkat, mondván, hogy az hibás. Dombornyomott MasterCard-ról van szó, így nem értettük a hiba okát. A banktól azt a visszajelzést kaptuk, hogy nem is érkezett tranzakciós kérelem sehonnan feléjük, tehát bátran levonhatjuk a következtetést, hogy a hiba forrása nem náluk gyökeredzett. Persze a BA budapesti telefonos ügyfélszolgálata szerint a honlap ezen funkciójával semmi probléma nem volt, reklamáljunk a banknál. Felajánlottak egy alternatív lehetőséget is, miszerint telefonon keresztül, potom 15 000 Ft-os felárért is lefoglalhatjuk az utat. Az ő hibájukból még mi fizessünk pluszba? Egy pár emelt hangvételű beszélgetés után végül eltekintettek a felártól, és a honlapjukon szereplő összegért megvehettük a jegyeket. Ez február 10-én történt. Még épp időben, ha pár napot késlekedünk tízezrekkel is drágább lett volna.
Végül a következőképpen alakult az indulási itinerünk:
És a nemvárt hazaút időpontjai: