Képzeld el, hogy az ingázó autósoktól feltorlódott kocsisorban állsz a Hudson alatt, valamikor az ötvenes évek közepén, amikor elsiet melletted maga George Jetson egy falhoz tapadó kabinnal. A mából megélve aligha bírnád ki mosoly nélkül.
Az Old Images of New York nevű Facebook-csoportban bukkant fel a napokban ez kép a Holland Tunnel egykori rendőrségi szervizautójáról. Az Untapped Cities azóta utánajárt, s mint kiderült, ezt a furcsa arányokkal épített elektromos járművet az ötvenes években mutatták be a Holland Tunnelben. Később több hasonló, ám kevésbé kigondolt társa követte a város alagútjaiban.
A Holland Tunnel 1927 óta köti össze Manhattant New Jersey-vel. A Hudson alatt futó alagút 87 éve szolgálja a sziget és Jersey között ingázókat; építésekor még egyedül futott a folyó alatt, '37-re megkapta szomszédjának a Lincoln Tunnelt. Ma, a biztonsági kamerák és a mindenre érzékeny szenzorok idején már nem jellemző, de voltak idők, amikor efféle guruló kabinok szolgáltak föld alatt. Hogy pontosan mi célt szolgált volna a fenti képen látható példány, azt nem segít megérteni a történetírás, de az például fennmaradt róla, hogy elég lett volna megfordítani az ülését a pálya végén, ahhoz, hogy irányt váltson.
1955-ben mutatták be, de egy reddict-topicban feltűnt, témában járatosnak tűnő valaki szerint sosem állították szolgálatba, a kép egy bemutató úton készült. Ami tény, hogy a rendőrségi jármű két méter hosszú volt és nagyjából annyira széles, hogy egy felnőtt ember vállai éppen elfértek benne. A szerkezet tömege 590 kilogramm volt, a sínre kapaszkodva haladt. Három lóerős elektromotorja két nyomógombbal vezérelt üzemmódban adta le a teljesítményét: az egyikben hat, a másikban tizenkét mérföld/órás sebességgel falta az alagút métereit. Az alagút teljes hosszában járőrözhetett volna vele az éppen szolgálatban lévő rendőr; nagy haszna lett volna, hogy ha baleset miatt bedugul az alagút.
Maradt kép a Lincoln Tunnel egy hasonló sínjárójáról is, ez látható a második képen. Ennek dizájnjába már kevesebb ötlet jutott, és a szerkezeti megvalósítás is egész más, mint a Holland Tunnelnél látott példány. Ezt egy kerék tartotta az út felőli oldalán, teteje nyitott volt, és szintén nem tudni róla semmi biztosat. Alább ugyanez a példány más szögből.
Itt és itt pedig már minden bohémság kiveszett a tervezőkről, csak a funkcionalitás lehetett az irányelv.